Grupy wiekowe i poziomy zaawansowania

W OSA Akro dzieci i młodzież ćwiczą w grupach dopasowanych do wieku i poziomu, co pozwala rozwijać umiejętności w przyjaznej i wspierającej atmosferze.

Grupy wiekowe i poziomy zaawansowania
ℹ️
W OSA Akro uczniów dzielimy na 3 grupy wiekowe, w ramach których wyróżniamy adekwatne dla nich 4 poziomy umiejętności (weryfikowane co rok). W efekcie tworzymy więc zamknięte grupy (z reguły do 12 osób) o programach treningowych ściśle dostosowanych do ich rozwoju fizycznego, mentalnego i sportowego. Nazywamy je łącząc grupę wiekową + poziom, np. Kids II, Juniors I, czy Teens PRO.

Dzięki temu każde dziecko czy nastolatek ćwiczy wśród rówieśników o podobnym doświadczeniu, we właściwym dla siebie otoczeniu i tempie, zaś grupy rozwijają się harmonijnie, w atmosferze wzajemnego wsparcia, pod okiem trenera najlepiej rozumiejącego ich potrzeby.

Grupy wiekowe:

👶 KIDS 5—7 lat

🧒 JUNIORS 8—11 lat

🧑‍🦱 TEENS 11+ lat

Poziomy zaawansowania:

1️⃣ Poziom I – początkujący, którzy dopiero zaczynają przygodę ze sportami akrobatycznymi i muszą opanować niezbędne podstawy oraz wyjściowe techniki

2️⃣ Poziom II – dzieci i młodzież z co najmniej rocznym doświadczeniem, znające już podstawowe dla swojego wieku techniki, ale wymagające dalszego ich szlifowania

3️⃣ Poziom III – młodzi sportowcy z solidnymi akrobatycznymi podstawami, uczący się już trudniejszych elementów (właściwych do wieku)

4️⃣ Poziom PRO – adepci akrobatyki potrafiący łączyć zarówno podstawy, jak i trudniejsze elementy w płynne układy, które mogą już prezentować na zawodach

Choć poziomy w każdej grupie wiekowej "mają te same numerki", to programowo nie oznaczają tego samego – tak jak nie postawilibyśmy kiedyś znaku równości między np. I klasą gimnazjum a I klasą liceum. Programy w tych samych grupach, ale ćwiczących różną ilość godzin (1× bądź 2× w tygodniu) także znacząco się różnią.

W OSA Akro żadne z dzieci nie jest przypisane do swojej grupy przez przypadek (np. wyłącznie z uwagi na "pasujące" rodzicom godziny), a jedynie ze względu na najbardziej optymalny i harmonijny rozwój własny oraz grupy.